Monday baru2 ni saya ada appointment dengan di KL Fertility, doctor scan and everything looks normal. Syukur. And I finally graduated from the fertility clinic, yeay. It was bittersweet experience for me and hubby and I have nothing but enough attention, support and care from my doctor and the entire staff of the clinic. I have been their patient for a year plus now and they have help to make my dreams come true (dengan izin Allah).
Doctor ada pesan, "Nanti dah bersalin don't forget to show me your baby ya", and I answered, "Doctor doa2 kan la saya!". Lupa plak dia bukan muslim hehe.
Dan lupa pulak saya nak mintak print out scan baby tu. Excited sebab dah lepas 14 weeks kot.
Today, I can feel the baby moving. Entah perasaan saya atau apa sebab baru je 14 weeks, tapi betul saya dapat rasa sejak 2-3 hari ni. Saya cerita dengan husband, he sounded happy. This is what I found:
Fetal movement, or "quickening," can occur as early as 14 week, so be alert for fluttering sensations in your belly. If you can't feel them, however, don't worry, they're more likely to occur between the 18th to 22nd week.
Tapi morning sickness saya masih belum menurun. Bab selera makan tu not so bad la, tapi nausea masih ada. Hari ni satu hari saya flat. Walaupun lemah, tapi bila dapat rasa baby sesekali beri respon dan saya dapat rasa di perut, saya happy. Mummy/mama sanggup berkorban apa saja untuk baby tauu.
Tak sabar tunggu perut ni besar dan rasa baby gerak2 :)
Doctor ada pesan, "Nanti dah bersalin don't forget to show me your baby ya", and I answered, "Doctor doa2 kan la saya!". Lupa plak dia bukan muslim hehe.
Dan lupa pulak saya nak mintak print out scan baby tu. Excited sebab dah lepas 14 weeks kot.
Today, I can feel the baby moving. Entah perasaan saya atau apa sebab baru je 14 weeks, tapi betul saya dapat rasa sejak 2-3 hari ni. Saya cerita dengan husband, he sounded happy. This is what I found:
Fetal movement, or "quickening," can occur as early as 14 week, so be alert for fluttering sensations in your belly. If you can't feel them, however, don't worry, they're more likely to occur between the 18th to 22nd week.
Tapi morning sickness saya masih belum menurun. Bab selera makan tu not so bad la, tapi nausea masih ada. Hari ni satu hari saya flat. Walaupun lemah, tapi bila dapat rasa baby sesekali beri respon dan saya dapat rasa di perut, saya happy. Mummy/mama sanggup berkorban apa saja untuk baby tauu.
Tak sabar tunggu perut ni besar dan rasa baby gerak2 :)
No comments:
Post a Comment